του Διονύση Ελευθεράτου
Τις απερίγραπτες ανοησίες αναλαμβάνουν
συνήθως να τις πουν «ανώνυμες πηγές» και «κύκλοι», εκτός αν βρεθεί
κανένας... Πάγκαλος, πρόθυμος να «πάρει το παιχνίδι πάνω του».
Αναλογιζόμουν αυτόν τον επικοινωνιακό κανόνα που διέπει τόσο τις
αθλητικές όσο και τις πολιτικές αντιπαραθέσεις, παρακολουθώντας στα
χθεσινά δελτία ειδήσεων τους διαξιφισμούς για το θέμα της πρόσφατης
στρατιωτικής άσκησης στο Κιλκίς.
Αναφέρω το θέμα εν τάχει, για όσους δεν
το έχουν υπόψη: σε βίντεο που εμφανίστηκε στο Διαδίκτυο, φαίνεται
καθαρά ότι η άσκηση αφορούσε την αντιμετώπιση «εσωτερικού εχθρού» (για
να θυμηθούμε την παλιά ορολογία), δηλαδή διαδηλώσεων. Η σκηνοθεσία
άψογη, πειστική, με στοιχεία υπερπαραγωγής: κτίρια, μαχητικό πλήθος που
κράδαινε σημαίες, μεταφορά στρατιωτικών δυνάμεων με ελικόπτερα,
αντιμετώπιση του «όχλου» με νερό και χημικά, συλλήψεις... Το θέμα, όπως
ήταν φυσικό, τέθηκε στη Βουλή -όχι, δεν φθάσαμε ακόμη (ακόμη...) στο
ζενίθ του μεταρρυθμιστικού οίστρου της κατά Γεωργάκη «νομιμότητας». Δεν
νομιμοποιείται (ακόμη...) η κυβέρνηση να σφυρίζει κλέφτικα -σε τελική
ανάλυση ενεργεί κλέφτικα σε όλα τα άλλα- και να κατεβαίνουν τα τανκ για
να αντιμετωπίσουν κάποια ή κάποιες από τις 12.567 «συντεχνίες», οι
οποίες απαρτίζουν την ελληνική κοινωνία.
Στη Βουλή ο αναπληρωτής υπουργός
Εθνικής Αμυνας, Πάνος Μπεγλίτης, εμφανίστηκε αμήχανος και απολογητικός.
«Δεν ξέρουμε ποιος έδωσε την εντολή -αν προκύψουν ευθύνες στρατιωτικών
θα αποδοθούν άμεσα», «από τον Τύπο το έμαθα», κ.λπ. Τέτοια έλεγε. Κι ενώ
εσύ ανέμενες το επόμενο θέμα του δελτίου ειδήσεων, να σου οι «κύκλοι».
Απολαύστε εξήγηση: «Από την κυβέρνηση έλεγαν ότι τέτοιες ασκήσεις
γίνονται σε πολλές χώρες όπου υπάρχουν δυνάμεις του ΝΑΤΟ και πως
πρόκειται για ασκήσεις που αφορούν προετοιμασία δράσης στο πλαίσιο
ειρηνευτικών αποστολών για απεγκλωβισμό αμάχων και δεν έχουν σχέση με
καταστολή διαδηλώσεων».
Να έχεις τώρα δει εσύ στην τηλεόραση
όλη αυτή τη μάχη «Στρατός Ελλάδας Ελλήνων Τροϊκανών VS Οχλος Ταραξιών
& Συντεχνιών» και να σου λένε ότι όσα παρακολούθησες ήταν...
ειρηνευτική αποστολή και απεγκλωβισμός αμάχων! Αν έτσι επιστρατεύεται η
έννοια «απεγκλωβισμός», τότε μπορούμε να δούμε με άλλο μάτι τα γεγονότα
της επικαιρότητας ή να τρελαθούμε ομαδικώς.
Τι είπατε; «Οι κάτοικοι της Κερατέας
πνίγονται από τα χημικά, ακόμη και μέσα στα σπίτια τους»; Σωπάτε,
καλέ... Απλώς, απεγκλωβίζονται από τον υπερβολικό εθισμό στο οξυγόνο -κι
αυτό θα τους χρησιμεύσει διπλά, αν γίνει τελικά η χωματερή στα μέρη
τους. Τι; «Χούλιγκαν του Ολυμπιακού τα έκαναν γυαλιά-καρφιά στο Θέατρο
Τέχνης;». Ελάτε, τώρα... Τα παιδιά απλώς απεγκλώβισαν την πόρτα από
τους βασανιστικούς πίρους και μεντεσέδες που την καθήλωναν στη θέση της.
Το σπουδαιότερο: απεγκλώβισαν το πνεύμα της τέχνης από μια ενοχλητική
βιτρίνα που εμπόδιζε την ελεύθερη κίνησή του προς τα έξω -διότι, ως
γνωστόν, τέχνη που δεν φθάνει ανεμπόδιστα στον έξω κόσμο καταντά
ελιτισμός.
Τι; «Το Μνημόνιο και ο ΓΑΠ επιβάλουν
φτώχεια;» Μην ακούω υπερβολές... Απλώς, απεγκλωβίζουν τον κόσμο από
«νοσηρές νοοτροπίες του παρελθόντος» (καλά το έγραψα «παπαγαλάκια» ή μου
χρειάζεται DVD με τις ομιλίες του George;). Απεγκλωβίζουν από
καταναλωτικά πάθη, στα οποία συμπεριλαμβάνεται και η αντιπαραγωγική
απαίτηση για «αξιοπρεπείς μισθούς», «συντάξεις», «περίθαλψη» και άλλα
άκαιρα. Οταν δεν θα έχεις τίποτε άλλο να χάσεις και τίποτε να
περιμένεις, τότε θα αντιληφθείς ότι ο Γιωργάκης κινήθηκε στον δρόμο που
χάραξε ο Καζαντζάκης: δεν θα ελπίζεις, ούτε θα φοβάσαι τίποτε, άρα θα
είσαι ελεύθερος. Απεγκλωβισμένος από όλα.
Η Αίγυπτος, πάντως, έδωσε στα ημέτερα
«παπαγαλάκια» την ευκαιρία να απεγκλωβιστούν από το καθημερινό, βαρετό
τροπάρι τους. Είδατε με πόση οργή μιλούν για τους γλίσχρους μισθούς των
Αιγυπτίων οι τύποι που κατά τα άλλα διατείνονται ότι στην
παγκοσμιοποιημένη οικονομία κάτι τέτοια τονώνουν την ανταγωνιστικότητα;
Είδατε που δεν ταύτισαν την εξέγερση με τα πλιάτσικα; Μακριά από τα
οπίσθιά τους κι όπου θέλει ας είναι -και τότε, άμα λάχει, μέχρι και
(τηλεοπτικοί) συνοδοιπόροι των εξεγερμένων γίνονται τα «παπαγαλάκια»
μας...
πηγή: Εφημερίδα SPORTDAY
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου