Σάββατο 12 Φεβρουαρίου 2011

Θέλουν να βάλουν μπάρες εισόδου στο Μετρό για να καμφθεί το κίνημα ΔΕΝ ΠΛΗΡΩΝΩ

του Αχιλλέα Χεκίμογλου
«Να μπουν μπάρες στις εισόδους του μετρό»
Οι σκέψεις στελεχών των αστικών συγκοινωνιών για την αντιμετώπιση των ελλειμμάτων αλλά και του κινήματος «Δεν πληρώνω» 

Το μετρό και ο Ηλεκτρικός μπορούν να επιτύχουν θεαματική αύξηση των εσόδων τους και να καλύψουν τις τρύπες των λεωφορείων, αν εφαρμοστεί ποτέ το «κλειστό σύστημα» εισιτηρίου στα εν λόγω μέσα. Αν δηλαδή τοποθετηθούν μπάρες στις εισόδους και εξόδους των σταθμών, από όπου θα περνούν όσοι έχουν προμηθευτεί- και ακυρώσειτο εισιτήριό τους. Αυτό σημειώνουν υψηλόβαθμα στελέχη των αστικών συγκοινωνιών, τα οποία τονίζουν ότι η συγκεκριμένη ιδέα ανακυκλώνεται χωρίς επιτυχία από το 2000 και δεν πραγματοποιείται για άγνωστους ως σήμερα λόγους. 
«Το μετρό και οι ΗΣΑΠ μπορούν αθροιστικά να επιτύχουν ημερήσια έσοδα της τάξεως των 800.000 ευρώ, χωρίς καν να χρειαστεί η σημερινή αύξηση του εισιτηρίου» σημειώνουν οι ίδιες πηγές και επισημαίνουν ότι «το μόνο που χρειάζεται είναι μια επένδυση 10 εκατ. ευρώ για τη δημιουργία του κλειστού συστήματος και δυο-τρεις μήνες δουλειά».
Οπως εξηγούν, αποτελεί επιτακτική ανάγκη να εφαρμοστεί και στην Αθήνα το ίδιο μοντέλο που υπάρχει στο Λονδίνο ή στο Παρίσι, όπου κανένας δεν μπαίνει ή δεν βγαίνει χωρίς να ακυρώσει το εισιτήριό του, διότι υπάρχουν μπάρες με ακυρωτικά μηχανήματα τόσο στην είσοδο όσο και στην έξοδο των σταθμών. «Το μετρό και ο Ηλεκτρικός διακινούν αθροιστικά 800.000 επιβάτες την ημέρα. Από 1 ευρώ να δίνει ο καθένας, μπορούμε να πετύχουμε ετήσια έσοδα σχεδόν 300 εκατ. ευρώ. Με αυτά τα χρήματα θα μπορούσαμε να καλύψουμε εν μέρει και τα ελλείμματα των λεωφορείων» σημειώνουν οι ίδιες πηγές. Μάλιστα, επισημαίνουν ότι παρόμοιο σύστημα με πύλες εισόδου μπορεί να χρησιμοποιηθεί ανέτως και στις οδικές μεταφορές, όπως τα λεωφορεία και τα τρόλεϊ. «Εφαρμόζεται με επιτυχία στο εξωτερικό και αποτελεί τον μόνο τρόπο ανάσχεσης της εισιτηριοδιαφυγής. Ειδάλλως, πώς θα μπει το σώμα ελεγκτών να ελέγξει στις 8 το πρωί σε ένα όχημα που είναι υπερπλήρες από επιβάτες;» αναρωτιούνται. «Αν εφαρμοστεί το κλειστό σύστημα σε όλα τα μέσα μαζικής μεταφοράς, τότε εύκολα οι αστικές συγκοινωνίες θα συγκεντρώσουν έως και 500 εκατ. ευρώ σε μία χρονιά» καταλήγουν. 
Το μετρό είναι ο μεγάλος ριγμένος στη «μοιρασιά» των εσόδων των αστικών συγκοινωνιών από τον ΟΑΣΑ καθώς, ενώ αποτελεί εν γένει κερδοφόρο οργανισμό και το δεύτερο μέσο σε μεταφορά επιβατών, λαμβάνει μέρισμα μόλις 20% από τη διακίνηση των εισιτηρίων, όταν το 2000 έπαιρνε το 37%.
Μάλιστα, και λόγω του ενιαίου εισιτηρίου, λαμβάνει κατ΄ αναλογία 45% λιγότερα χρήματα από όσα έπαιρνε στην αρχή της δεκαετίας. Παράγοντες των δημοσίων μεταφορών εντοπίζουν ως πληγή του κακού τον μαθηματικό τύπο κατανομής των εσόδων από τον ΟΑΣΑ, ο οποίος υποβιβάζει το πλέον υγιές μέσο μεταφοράς. 

πηγή: Εφημερίδα ΒΗΜΑ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...